• 1405/03/26 - 19:32
  • - تعداد بازدید: 16
  • - تعداد بازدیدکننده: 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • https://resv.hums.ac.ir/ZZqf

پژوهش‌محوری و نشاط سازمانی

رویکرد نوین معاونت تحقیقات و فناوری در نشست صمیمانه با مدیران و کارشناسان مراکز تحقیقاتی

چندی پیش، همزمان با شروع ماه محرم، فضای معاونت تحقیقات و فناوری شاهد برگزاری نشستی متفاوت از جنس گفتگو و هم‌اندیشی بود. این جلسه که در قالب «صبحانه کاری» و با میزبانی دکتر شهرام زارع، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، برگزار شد، مدیران مراکز تحقیقاتی و کارشناسان این حوزه را گرد هم آورد تا در فضایی صمیمانه، چالش‌ها و چشم‌اندازهای پیش روی مسیر پژوهش را واکاوی کنند.

 

اولویت مدیریت؛ شنیدن صدای بدنه کارشناسی

برخلاف نشست‌های معمول اداری، محوریت این جلسه بر «شنیدن» استوار بود. کارشناسان و مدیران مراکز تحقیقاتی در گفتگویی مستقیم و بی‌واسطه، دغدغه‌ها، موانع اجرایی و مشکلات موجود در مسیر فعالیت‌های علمی خود را با معاون تحقیقات در میان گذاشتند. دکتر زارع با سعه‌صدر و نگاهی تحلیل‌محور، ضمن شنیدن تمامی دیدگاه‌ها، نظرات مشورتی خود را جهت رفع موانع موجود ارائه کرد.

 

پژوهشگر فراتر از کارمند

دکتر زارع در این نشست، با تبیین نگاه راهبردی خود به نیروی انسانی، اظهار داشت: «هویت اصلی همکاران ما در مراکز تحقیقاتی، پیش از آنکه یک هویت اداری باشد، یک هویت علمی است. کارمند ما باید در وهله اول یک پژوهشگر باشد و در وهله بعد در جایگاه سازمانی خود ایفای نقش کند.» وی تاکید کرد که تغییر این نگرش، کلید اصلی ارتقای کیفیت خروجی‌های علمی سازمان است.

 

نشاط سازمانی، پادزهر فرسودگی شغلی

معاون تحقیقات با اشاره به مخاطرات فرسودگی شغلی در محیط‌های علمی، از آن به عنوان «آفت سازمان» یاد کرد و افزود: «نشاط در مراکز تحقیقاتی زمانی نهادینه می‌شود که روابط صمیمانه و همکاری‌های چندجانبه جایگزین ساختارهای صلب اداری شود. ما نیازمند فضایی هستیم که در آن همکاران با همدلی، بازوی توانمند یکدیگر در پیشبرد پروژه‌ها باشند.»

 

بارش فکری؛ مسیری برای حل مسائل پیچیده

در بخش دیگری از این نشست، بر اهمیت برگزاری مستمر چنین جلساتی تاکید شد. دکتر زارع خاطرنشان کرد که جلسات هم‌اندیشی و صبحانه‌های کاری، صرفاً یک گردهمایی دوستانه نیست، بلکه بستری برای «بارش فکری» و یافتن راهکارهای خلاقانه برای حل مشکلاتی است که در روال‌های عادی اداری مغفول می‌مانند.

این نشست با تاکید بر تداوم همکاری‌های بین‌بخشی و تقویت روحیه کارتیمی به کار خود پایان داد تا نویدبخش فصلی تازه از پویایی و همدلی در بدنه تحقیقاتی سازمان باشد.

 

تهیه شده توسط مریم سارانی

معاونت تحقیقات و فناوری

  • گروه خبری : اخبار مهم,آخرین اخبار,گالری
  • کد خبر : 29640
مریم سارانی
خبرنگار

مریم سارانی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید